en mycket bra helg

Hej på er!
 
Efter gårdagens inlägg tänkte jag att det kunde passa med ett mer vardagsinspirerat inlägg, nämnligen om helgen som var mycket bra!
 
I fredags var det första fredagen jag var hemma på 6 veckor - pga jobb i princip varenda fredag, och det var SÅ SKÖNT. Den bestod av fredagsfys, tacomys och misslyckat pepparkakshus, haha.
 
I lördags åkte jag, mamma och Clara in till stan för att handla julklappar. Vi var väldigt effektiva så nu har jag julklappar till varenda en! Det bästa med i år var att faktiskt ha pengar att lägga på julklappar till folk. Tycker så himla mycket om att ge bort saker, och är glad att kunna skämma bort mina nära och kära lite extra i år. :)
 
Vi var i stan hela dagen och åt lunch på Sally Voltaire och Systrar inne på Åhlenshuset, supergod hälsomat som rekommenderas varmt. Vi drack också gingerbreadlattes på Starbucks och tittade på NK:s julskyltning. Dessutom snöade det också vilket gav ytterligare en julfeeling. ;)
sötis
 
Sedan köpte jag en julklapp till mig själv - en egen systemkamera. Har ju snott mammas länge men kände att jag ville ha en egen som jag kan ta med mig överallt. Så nu äger jag en Canon D750, och älskar den redan! Verkligen en otroligt bra kamera som jag ser fram emot att använda MYCKET.
 
Söndag var också en väldigt bra dag, körde långdistans på förmiddagen och fikade med Hillevi och Frida på söder under eftermiddagen. På kvällen kom min faster och mina kusiner och käkade middag också så det var en väldigt lyckad helg!
 
Nu är det bara en vecka av skola kvar... så taggad inför jul att jag spricker! Hoppas bara att det är snö, för idag regnade det ju...
 
Kram

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.