en sådan jul som jag behövde

Hej finisar!
Glad juldag, jag hoppas ni hade en fantastisk julafton igår!
 
Min julafton var lyckad. Vaknade tidigt som varje dag, öppnade paket ur julstrumpan och åt julfrukost innan jag begav mig ut på min obligatoriska löprunda. Det var en så fantastisk tur och det kändes så skönt för både kropp och själ att ha sprungit de där 16km - även hjärnspökena var ganska tillfredställda.
 
Sedan var det fixa i ordning sig, förbereda mat och sedan sätta sig till jullunch som var väldigt god faktiskt!
 
Efter det bänkade vi oss framför tven vid tre som alla andra svenskar för Kalle Anka. Uppdukat med kakor, godis, kaffe, rom och julmust, men även mina rawfoodgodisar och hälsoversion av varm choklad.
årets julgodisar från min sida: pepparkaksbollar, hemgjorda ferrero rocher, nyttig rocky road och vegansk julkola
 
Var en hel del år sedan jag såg Kalles jul nu så det var hur mysigt som helst, och vi kollade även på Kan du vissla Johanna som jag älskar.
 
Sedan var det julklappsutdelning och jag fick så mycket bra grejer! Jag hade knappt önskat mig något i år men trenden var löpar/träningsgrejor. Alltid välbehövligt från min sida dock.
 
När alla paket var utdelade kollade vi på favoriten Karl Bertil Johnsson och sen gick jag och mamma på en liten promenad. Resten av kvällen åt vi lite gröt, godis och julskinka och spelade familjespel.
 
Jag fick en jul precis som jag hade önskat mig, och det betyder verkligen mycket. Jag är också så grymt tacksam att jag inte fick någon ångestattack, vilket jag hade förväntat mig, även om jag åt mer än vanligt. Det känns verkligen bra, defintivt ett steg i rätt riktning. Och inte har jag ätit mindre idag heller, vilket jag vanligtvis gör om jag överätit någon dag. Det är jul, det är okej. Det är vad jag intalar mig, och så är det. Jag klarade det.
 
Massor av julkramar

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är klart att du klarade det, du är så otroligt bra.

2016-12-25 @ 20:11:59
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.