julmarknad i sigtuna

God kväll! :)
 
Bor ni i Stockholmsområdet eller norr om det kan jag verkligen rekommendera att ta sig tiden att åka ut till Sigtuna på julmarknad nästa år. Det ligger ungefär vid Uppsala/Märsta, och det är ett pittoreskt samhälle med en urmysig julmarknad!
 
 
Något som jag tyckte var kul var att de faktiskt hade ett stånd med rawfoodbakverk! Provsmakade lite och de var sååå goda, skulle lätt köpt om jag inte bakat så mycket eget.
 
 
Allt kändes så gammaldags och juligt, kolla bara på denna julkläddeman som stod och grillade korv.
 
Detta blev vårt favoritstånd! De hade hur många olika spännande grejer som helst som vi provade. Hela familjen var lyrisk, så där typisk oss. Så på vårat julbord kommer det finnas kanel-rabarber-chiliketchup, blåbärsketchup och wasabiäpple chutney, samt saffranshonung. Vad sägs om det?
 
På vägen tillbaka till bilen gick vi längs strandpromenaden och det var så vackert! Älskar sådana här vinterdagar.
 
Ha en bra vecka så hörs vi!

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.