Current Workout Schedule

Hejhej!
 
Nu har jag hållt igång med träningen i nästan tre veckor, och det kanske låter löjligt så pass snabbt, men jag känner redan av lite resultat. Jag har kört 4-6 styrkepass per vecka och ett långdistanspass, och det fungerar ändå ganska bra, trots att jag saknar att springa så ofta som jag brukade. Men som jag nämnde i ett tidigare inlägg så ersätts endorfinerna från löpningen mycket med de jag får av styrketräningen, fast de är en annan typ. När jag är klar med ett löppass känner jag mig så fri och oövervinnerlig i princip, medan efter ett styrkepass känner jag mig stark och uthållig. Men, de är ju båda grymma känslor så inte mig emot.
 
I vilket fall lägger jag i nuläge upp träningen på följande sätt:
 
Dag 1: Ben (Squats inkluderat)
Dag 2: Axlar och Rygg (Power cleaners & Marklyft inkluderat)
Dag 3: Armar
Dag 4: Löpning + mage
 
Sedan roterar jag den cykeln och stoppar in vilodagar när jag känner för det eller måste pga jobb. Jag lägger alltid in några magövningar i varje pass jag kör även om mitt "stora" magpass ligger efter dagen jag springer. När jag har sprungit har jag hittills kört mellan 12-17 km. Det kommer ligga ungefär där, så när jag springer mina långdistanser kommer de vara mellan 10-21km.
 
Just nu, för mig som relativ nybörjare, fungerar detta upplägget utmärkt och träningsvärk får jag efter i princip varenda pass, då jag ändå försöker variera mina övningar i både vikt, set, och reps.
 
Viktigast av allt är att jag tycker att det är galet kul och att jag har motivation till att fortsätta hela tiden!
 
 
bild lånad från pinterest

Kommentarer
Postat av: Inez

Vad duktig du är! :)

2016-07-20 @ 16:17:32
URL: http://mazraegangall.se
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.