my own vegan pasta recipe

Hej på er :)
 
Var ett tag sedan jag delade med mig av ett recept, och jag har faktiskt några på lager just nu! Den här slängde jag ihop till lunch förra tisdagen när jag hade studiedag, och guuud vad gott det blev! Det är lite trixigt med aubergineröran men så fort man har den överstökad (man skulle ju kunna göra den innan också) så är det super enkelt. Rätten är både vegansk och glutenfri. Ska definitivt göra igen, mums!
Aubergine pasta med sojafärs
 
1 portion
 
1 liten Aubergine
1 tsk + 1 tsk Olivolja
1 tsk Tahini (Kan uteslutas)
Saften från 1/2 citron
 
45 g Sojafärs (jag har torkad, men det går bra att använda fryst också)
1 Morot
2 dl Ärt/Bovete/Quinoa fusili (min från Go Greens som jag fick i min healthy box)
Buljong
 
Gör så här: Sätt ugnen på 225 grader. Skär auberginen på längden och häll lite olivolja på. Rosta i ugnen i 30 min. När den är klar, gröper du ut "köttet" och mixar det tillsammans med olivolja, tahini, och citron. Skär moroten i slantar och koka pastan, sojafärsen (eller stek sojafärsen för sig om du har en fryst variant) och moroten tillsammans i en god grönsaksbuljong, i mellan 6-10 min. När allt är klart häller du av vattnet, lägger upp i en skål och lägger på aubergineröran. Salta och peppra efter smak och ha gärna lite basilika till! Jag toppade även med tomatchips som vi köpte i Wien.
 
Våga gärna prova detta för det blev verkligen så himla gott!
 
Kram på er, hoppas ni haft en fin start på veckan!
 
 
 

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.