dad & daughters day

Hej där!
 
På tisdagen förra veckan under lovet hade pappa ledigt från jobbet och därför körde vi en heldag inne i stan!
 
Vi hade nämligen gett honom en upplevelse i födelsedagspresent, och då valde vi bowling. Men först och främst startade vi dagen med hotellfrukost på Miss Clara!
 
 
Först blev jag lite orolig eftersom de inte hade mjölkfria alternativ framme, men det fixade fram både en sojacappucino och mjölkfritt smör till mig utan problem och erbjöd sig även att fixa extra omelett eller något från köket, tummen upp på den servicen! Vi hade i alla fall en lång och härlig frukost med mycket gott och bra samtal. 
 
Efter det tog vi en sväng förbi Adolf Fredriks kyrka, för att tända lite ljus för terrordådet och så bad jag lite, innan vi fortsatte vidare till Drottninggatan.
 
Jag måste säga att jag blev extremt illa berörd av detta, man insåg verkligen att det hade hänt. Det var jätte jobbigt att se skråmor längs gatan och veta att det faktisk skett ett terrordåd precis där. På min karta finns det inte ens att människor kan göra sådana här saker mot varandra. Min kärlek och mina böner kommer vara med alla drabbade och deras närmaste en lång tid framåt.
 
När vi lämnat blommor började vi en promenad mot S:t Eriksplan där vi skulle spela bowling. 
 
Vi alla gick all in haha. Det var första gången både jag och Clara körde utan staket (fegisar som vi vanligtvis är) men det gick förvånadsvärt bra, lyckades få till en del strikes och spärrar, men även en del rännor haha. Kul var det i alla fall, och vår käre fader fick gå hem som vinnare.
 
Vi avslutade dagen med fika på Thelins på Fridhemsplan, blev en rawfoodboll och te för min del. Mysig dag var det i alla fall, och trevligt att för en gång skull spendera lite tid med pappis och syrran!
 
Kram!!

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.