easter celebrations

Hej på er fina, hoppas ni haft en bra påsk!
 
Jag firade påsken hos mormor och morfar enligt tradition på deras sommarställe, vilket var mysigt!
 
I vanlig ordning började påskafton med äggletande i trädgården. Mormor känner mig väl och mitt godis blev kakaotäckta dadlar, hur mumsigt?
 
Mina kusiner, morbror Jenz och moster Jennie kommer alltid dit också och det är alltid trevligt att se de också eftersom vi bor en bit ifrån varandra.
 
Äggletandet följdes av påsklunch som bestod av det klassiska - dock är det vissa saker jag numera inte kan äta, men det var helt okej för jag hade mycket att välja på ändå!
 
På eftermiddagen var det ytterligare en tradition som gällde: Äggrullning från kullen i hästhagen nedanför mormor och morfars hus. Syrran vann!
 
Tyvärr blev jag sjuk natten mellan lördag och söndag, någon form av magvirus antagligen (vilket inte hänt på år och dar) och blev liggandes hela söndagen. Jag kunde verkligen inte röra mig utan att börja skaka eller känna mig yr och illamående, och mat var det inte tal om. Hur dåligt jag än mådde kan det vara bra övning för mig också, för så lite jag rörde på mig igår har jag nog inte gjort på flera år, inte sedan innan jag drabbades av min ätstörning. Överlevde ju det också, eller hur? Hade ju inget val dock haha...
 
Idag är jag dock återställd, har ändå haft en lugn dag och hållt mig borta från träning och nöjt mig med en lugn promenad med mamma. Imorgon är det back to school och nu kommer en period med massor av nationella prov. Ska nog se till att ta mig igenom det med!
 
Kram på er, ha en fin vecka <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Glöm inte bort att du är fantastisk och så stark. Fortsätt att kämpa <3

2017-04-17 @ 19:51:41
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.