hiking

Hej finisar! 
 
Idag tänkte jag bjuda på sista inlägget om vår Sicilienresa. De sista dagarna bodde vi i Cefalú som definitivt var mitt favorit av samhällen vi bodde i! Minst turistiskt och finast, med helt turkost vatten och mysig omgivning. Sådant som passar mig utmärkt helt enkelt. Jag, pappa och Clara hajkade upp på den stora klippan som ligger i Cefalú en förmiddag, och det var otroligt vackert och kul! Dessvärre fick jag solsting senare och kunde inte njuta lika mycket av denna fina stad, men det är verkligen det enda stället på Sicilien som jag skulle kunna tänka mig att rekommendera. Anyway, här får ni lite mysiga bilder!
 
 
Detta kors fanns högst uppe på toppen av berget. Gissa om jag var tvungen att ta ett kort med det?
 
 
Fin syster blickar ut över staden.
 
 
Kolla vilken närbild jag fick på denna fågel! Det roliga är att det inte ens är inzoomat, och att fågeln stirrar rakt in i kameran, haha.
 
 
Som sagt, otroligt vackert. Vattnets färg är to die for. Dock var det väldigt höga vågor så det var extremt svårt att bada i, tog bara ett dopp tyvärr och duschade av mig på stranden i övrigt... 
 
 
Selfie!
 
 
Ännu mer utsikt över staden!
 
Som sagt, väldigt fint och en uppskattad utflykt.
 
Det var alla mina bilder från Sicilien, hoppas ni tyckt om dem!
 
Kramis

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.