la escuela

Hej vänner!
 
Nu när skolan är igång igen lär det bli glesare inlägg, men fortsätt att kika in ändå!
 
Som jag nämnde var jag väldigt taggad för att börja skolan igen, gnugga hjärnan med kunskap, och få träffa mina vänner varenda dag. Jag har även blivit motbevisad angående naturkunskapen som jag trodde skulle bli en pina, men icke då - det verkar som om det mest kommer handla om biologi vilket jag faktiskt gillar. Samtliga av mina nya lärare verkar också bra, och jag är så sjukt laddad för att börja med franskan igen! Det blir jättekul tycker jag.
 
Spanskan är det enda jag känner mig lite negativ inför, eftersom jag har en mental spärr när det kommer till det muntliga. Jag har provat att prata med mig själv framför spegeln och allt möjligt och det funkar, men när jag ska prata framför klass och framför allt lärare får jag absolut tunghäfta och låter som om jag inte kan prata alls. Jobbigt, och det gör mig omotiverad. Jag får försöka leta en ny taktik för att bli mer bekväm med talet.
 
I övrigt då - energinivåerna är inte toppen eftersom jag inte hunnit äta lika mycket som jag kunde under lovet. Dagarna är längre, och mycket energi går åt vilket gör att jag blir helt slut både fysiskt och mentalt. Måste därför försöka fokusera på att käka mer de kommande veckorna så att jag inte bryter ihop i slutet av dagen (vilket jag gjorde igår, och då hade jag ändå inte ens tränat!)
 
Precis som förra året kommer min prio ett vara mitt personliga välmående, annars kan jag inte prestera i alla fall. Det gick ju i alla fall bra förra året så det ska nog gå finfint även i år.
 
Ha det gött så hörs vi!
 
 

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.