fresh air and sun

Hej finisar!
 
Hoppas ni har haft en bra vecka, det har i alla fall jag!
I onsdags hade vi studiedag (Kungsholmen har varit extremt generösa med dessa hittills denna termin... klagar i alla fall inte) och jag och Frida åkte ut till Järfälla där vi även var i julas för en lång fotopromenad.
 
Det var en sådan perfekt dag, några få plusgrader, strålande sol och frisk luft. Dessutom var vi ganska ensamma eftersom det var en vanlig dag mitt i veckan. 
 
Jag har verkligen upptäckt hur mycket jag älskar att fota. Att leta motiv, att fånga naturen - det är fantastiskt. Är man fotointresserad får man verkligen upp ögonen för omgivningen och ser mer saker och det är verkligen en stark känsla av att leva i nuet.
 
 
Där ute är det ju dessutom så vackert. En rolig grej att veta är att jag avskydde att vara ute i naturen när jag var yngre, men nu är frisk luft det bästa jag vet. Det gör otroligt mycket för välmåendet!
 
 
Solen lyste så galet vackert denna dag - jag kunde ju till och med ha solisar! Det är inte alltid man kan ha det i februari ;)
 
 
Vi stötte även på hästar, och jag fick hur många gulliga bilder som helst med Frida och hästarna.
 
Vi hade en otroligt härlig dag, och vi var ute i hela fyra timmar och promenerade, snackade, fotade, käkade matsäck och drack te. Hur underbart som helst, behöver flera sådana dagar!
 
Kram på er, ha en trevlig helg! :)
 

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.