när inspirationen ligger på noll

Hej!
 
Glesare ankomst för inläggen som ni märker... Jag har alltid haft ambitionen att vara en duktig bloggare men det blir liksom svårt när man inte har något intressant att skriva om. Det gick väl an när jag var i USA att skriva om hur hela dagarna i skolan hade varit men det är inte superintressant här i Sverige kan jag tycka, haha. Eller vill ni läsa om sånt med?
 
I vilket fall mår jag mycket bättre denna vecka. Skönt, tror nog kyrkan i fredags gjorde susen. Så det är mindre ångest och lite ökad motivation, men den har dalat väääldigt mycket sedan jul. Och med det menar jag såklart inte att jag kommer ge upp, men jag är inte heller sådär supertaggad på att försöka. Jag lever liksom kvar i samma beteende utan att ge mig själv utmaningar, vilket jag egentligen borde. Men av någon anledningen har jag inte haft kraften eller den mentala styrkan att säga emot hjärnspökena och kliva ut ur ortorexins sköna zon.
 
Jag tror ändå att det måste vara så ibland. Livet är ju uppenbarligen inte alltid en dans på rosor så min väg mot hälsa kan ju inte heller vara det, eller hur? Jag blickar tillbaka och tänker på hur frisk jag kände mig i julas att jag satt flera timmar i sträck (vilket aaaaldrig annars händer) och är stolt över det, och strävar mot att jag kanske kan uppnå någon liknande prestation den kommande månaden.
 
Annars, lite vardagligt sådär, har vi kommit igång med latinet i skolan vilket är superspännande. Är så otroligt intressant och lärorikt hur latinet hänger ihop med alla språk, och så gott som alla ord! Jag är otroligt taggad för att lära mig språket.
Vi har också kört boxning två de två senaste idrottslektionerna, vilket är galet kul?! Man får ju ut väldigt mycket känslor och får härligt pump. Men i och för sig tycker jag ju i princip att all typ av träning är kul, och idrottslektionerna är en av höjdpunkterna i veckan.
Till helgen kommer även min favorit och hälsar på mig i Stockholm, Maja!! <3 Blir galet mys.
 
Vi får se när nästa inlägg kommer, men kvalité före kvantitet right? Vill ju inte lägga ut något som inte har någon speciell mening.
 
Kram
 

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.