en dag i uppsala

Hej kompisar!
 
Äntligen ville bilderna laddas upp, så nu ska jag visa er mitt och Fridas äventyr i Uppsala! 
 
Vi hade pratat om att åka till en annan närliggande stad för att fota, och Uppsala är ju lättillängligt med pendeln. Så det var givet! Vi hade en supermysig dag, Uppsala är ju så himla fint dessutom.
 
Det första vi gjorde var att gå uppmot Domkyrkan, förbi Västgöta nation bland annat där mina föräldrar hängde när de pluggade.
 
Sedan gick vi vidare till Botaniska Trädgården. Lyckades fånga en humla på bild, gulligt.
 
Hade ingen aning om att det fanns en romersk liknande byggnad? Den låg mitt i botaniska trädgården och kallades för Orangeriet. Man hade jättefin utsikt mot slottet, och byggnaden i sig var ju väldigt pampig!
 
Det var otroligt vackert ljus inne i Orangeriet, och fint ljus blir ju fina bilder.
 
Sedan var vi hungriga och gick ned mot stan igen. Vi hamnade på en restaurang med vegetarisk/vegansk buffé som heter Legúme. Smakade bra!
 
 
Vi gick sedan en tur tillbaka upp mot slottet för att fota lite mer.
 
Sedan strosade vi nedåt igen. Älskar hur många som cyklar i denna stad! Det gör det ännu mer pittoreskt.
 
Vårt sista stopp blev denna vackra plats. Utsikt mot domkyrkan och fyrisån. Här tog vi en del fina bilder!
 
Verkligen en underbart fantastisk dag med en fantastisk människa. Superglad att vi gjorde det!
 
Ha det fint hörrni, kram

Kommentarer
Postat av: JossanHaugen

Uppsala en stad jag faktiskt aldrig har varit ut. Men den ser helmysig ut😊

Svar: Det är den verkligen, värd att besöka! :)
Julia Wahlgren

2017-08-10 @ 02:29:18
URL: http://jossanhaugen.blogg.se/
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.