liseberg

Hej!
 
Jag är typiskt inte den person som gillar nöjesparker, trots att jag älskar att åka berg-och-dalbanor. Anledningen är för att jag hade världens fobi för kräks när jag var yngre (är ju fortfarande inte stormförtjust förstås, men vem är det...?), och har haft två dåliga upplevelser på Gröna Lund när jag har sett en spya på marken eller sett någon kräkas. Än idag har jag väldans svårt för att vistas på just Grönan, lite smått traumatiserad. Men övriga nöjesparker går helt okej, och det var rentav kul i fredags när vi besökte Liseberg! Balder är favoriten, så galet rolig! Vi åkte den fyra gånger, haha.
 
Glad syster springandes framför favoritåket.
 
Som vanligt slösade vi massor av pengar på att spela spel. Roligt är det i alla fall!
 
Vi slösade också ett antal pengar på lyckohjul, och självklart vinner vi aldrig. Det är vår otur det, haha.
 
Ingen i familjen är egentligen en storåkare, möjligtvis Clara. Pappa åker ingenting, och jag och mamma håller oss till berg-och-dalbanor. Jag var sugen på att åka både Helix och Athmosphere (Europas högsta fritt fall) men ingen ville åka med mig så jag skippade det. Blir ju inte lika kul att åka själv.
 
Trots halvkasst väder och lång bilfärd innan så hade vi i alla fall en trevlig eftermiddag!
 
Ha det fint, kram
 

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.