a day in waco, texas

Sa ju att jag skulle komma tillbaka, tidigare än ni väntat er kanske, haha. Helt seriöst ska jag börja blogga regelbundet igen, för jag tycker ju att det är så kul att skriva och visa er bilder. 
 
Jag bytte från att bo hos Joanna (som åkte iväg till Mexiko) flyttade jag in hos Majas värdfamilj, och dagen efter tog Kari med mig på en liten mini roadtrip till Waco.
 
Waco är en ganska stor stad i Texas och de är bland annat kända för dessa silos. Runtom dessa finns food trucks och en butik, men även det orginella Magnolia Bakery. Har ni hört talas om det? Det är jättekänt i USA och har typiskt amerikanska bakverk. Vi besökte en förra sommaren faktiskt när vi var i Los Angeles. Men orginalet ligger alltså där i Waco, och det hade jag ingen aning om!
 
Något annat som finns i Waco är universitetet Baylor. Jag hade aldrig möjlighet att besöka ett universitetscampus förra året så det var jättekul att äntligen få se ett! Det såg verkligen typiskt amerikanskt ut. Baylor är en av de bättre universiteten i Texas, och är inriktat på kristen baptism.
 
Innan vi begav oss tillbaka till Conroe käkade vi lunch på ett jättefräscht och coolt hamburgerhak, Twisted Root Burgar Company.
 
Burgarna var väldigt goda och lokalen var supercool. Det fanns även veganska alternativ (vilket inte är lika vanligt i Texas som här, let me tell you) så tummen upp för det. 
 
Det var en jättemysig och innehållsrik dag, är jätte tacksam att Kari tog mig med på detta så att jag kunde se lite mer av Texas än bara lilla Conroe!
 
Kram på er alla <3

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.