better morning

Hej på er :)
 
Idag börjades dagen alldeles förträffligt, med frukostmys med mamma bestående av kaffe, ingefärsshots och acaibowl!
Vi gjorde två acaibowls på två acaiblock, en förpackning jordgubbar och en banan och toppade med granola, kakaonibs, kokos, honung och skivad banan. Jag älskar ju detta så det var en väldigt bra start på denna lördag!
På denna bowl sprang jag dryga halvmaran med lätta steg under förmiddagen, tror jag aldrig sprungit en långdistans så snabbt! Måste varit all söt frukt ;) Klagar inte, var otroligt härligt!
 
I övrigt har det varit en lugn dag, jag är för nuvarande ensam hemma eftersom mina päron är på varsin 50-års fest. Den pappa är på är i Katrineholm där farmor och farfar bor så syrran följde med dit och kvar blev jag. Haha, nädå, jag klagar faktiskt inte. Länge sedan jag var ensam hemma, har varit rätt skönt ändå. Fått käka lite sötpotatis (en av sakerna jag skulle kunna leva på; ge mig bröd, granola, tacos, pink lady äpplen eller sötpotatis och jag kommer förevigt älska dig) och även sjungit och spelar gitarr seriöst vilket jag inte gjort på år och dar känns det som. Det är bra för mig, att göra andra saker på egen hand utöver träning som får mig glad.
 
Imorgon ska jag på gudstjänst och sedan käka lunch med credogruppen, blir jättemys! Hoppas ni har haft en bra lördag och får en fortsatt bra söndag. Förbereder några inlägg som kommer upp i veckan så håll utkik :)
 
Kram
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

Så gott

2017-03-18 @ 21:14:08
URL: http://www.joannahalvardsson.se
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.