montgenévre

Hej fina!
 
Igår kväll kom jag hem från en veckas skidsemester i Alperna, därav utebliven bloggning. Hade en helt fantastisk vecka, har inte varit så lycklig på länge! Det är känslan av den friska fjäll luften, mjölksyran i benen när man susar ner för backarna och den vackra utsikten som gör att man bara måste älska livet där och då. Underbart!
 
Vi bodde i Montgenévre som ligger på den franska sidan av Alperna, på ett hotell som heter Le Chalet Blanc.
 
Dock låg det precis på gränsen till Italien, och vårt liftkort räckte ända dit. Därför åkte vi fram och tillbaka mellan Frankrike och Italien varenda dag. Lite småcoolt, haha. Vi bodde med helpension vilket gjorde att vi fick fyrarätters varenda kväll - och maten var god, men om vi ska vara kräsna så lagar vi godare mat hemma, haha. Självklart blev det dock en del fotande av mat, för matfotograferande är ju mitt esse.
Ett urval av vad vi bland annat bjöds på - boeuf bourguignon, carpaccio, och anka med rödkålssallad, valnötter och apelsin. 
 
Det var i alla fall en underbar semester, och hela familjen tyckte mycket om området och vill gärna åka tillbaka!
 
Imorgon är det tillbaka till vardagen igen, och rutiner. 
 
Hoppas ni får en trevlig vecka! 
Kram

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.