palermo

Hej!
 
Idag tänkte jag att vi skulle kika på hur det såg ut när vi spenderade en dag i Palermo. Det är Siciliens största stad, men en heldag räckte gott och väl. Den var egentligen inte något särskilt, men kul att ha sett!
 
 
Matmarknader - en passion som jag och min moder delar, och något vi alltid besöker vart vi än åker i världen, haha. Det är bara så underbart med fina råvaror och alla färger! Tyckte speciellt om de rosa bönorna, hur fina som helst. Vi smakade på kaktusblommor på marknaden, det var en intressant smak, kanske inte det godaste jag ätit men man kan ju alltid testa ;)
 
 
Operahuset i Palermo, vilket är Europas fjärde största. Vi gick även en guidad tur där inne.
 
Katedralen. Här inne gick jag och läste latinska texter, som den humanist jag är, haha.
 
 
Utsikten från utsiktsberget Monte Pellegrino. Ganska fint ändå.
 
Pappa och vår värd som vi bodde hos under veckan, Mark. Hur trevlig och generös man som helst, och likaså hans familj!
 
Hamnen i turist- och stranddelen i Palermo, Mondello.
 
Det var en trevlig och innehållsrik dag som avrundades runt 22 på en bar i ett random samhälle med en panini. 
 
Ha det bäst, kram!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Åh så underbart med matmarknad! Fina bilder från Palermo!☺

Svar: Visst är det! Tack så mycket :)
Julia Wahlgren

2017-08-02 @ 18:55:48
URL: http://stellaefoto.blogg.se/
Postat av: Emma -/ www.emmas.nu | mamma till Emilio | foto | vardag | skönhet och massa mer

Ååhh ser ju skitmysigt ut!!

2017-08-06 @ 03:32:05
URL: http://emmas.nu/
Postat av: Emma -/ www.emmas.nu | mamma till Emilio | foto | vardag | skönhet och massa mer

Ååhh ser ju skitmysigt ut!!

2017-08-06 @ 03:32:08
URL: http://emmas.nu/
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.