January Progress

Ny månad, ny progress. Eller? Det har börjat gå såpass långt i min träning att jag inte längre ser nya resultat sådär varenda månad som jag gjorde tidigare. Men jag tar ju tyngre vikter, och det är också en progress.
 
Dessa bilder är ju ganska likvärdiga förra månadens bilder, men som sagt, framöver blir det nog prestations resultat snarare än kroppslig.
 
Nåväl, från och med detta år har jag lagt in ett extra benpass. När jag började stryrketräna var benen det enda jag hade muskler i pågrundutav löpningen. Eller, jag hade väldigt få muskler där också, men jag hade i alla fall en grundstyrka och fokuserade därför väldigt mycket på överkroppen i början. Nu när det har jämnat ut sig kände jag att jag behövde ge benen mer kärlek så mitt schema är numera mage-ben-armar/bröst/axlar-ben/rygg. Det har faktiskt gett otroliga resultat i benen och jag har lyckats höja mina vikter i ett flertal övningar, bland annat benpress (98kg) och glutemachine (61 kg). Största framstegen känner jag dock är benböjen, där jag numera kan ta 53kg (mer än min kroppsvikt, äntligen!!) samt att jag fått en ordentlig genomgång av marklyft med en PT vilket gör att jag nu kan utföra alla tre versioner korrekt. Jag tycker verkligen att basövningarna är roligast så det gör mig jätteglad!
 
Sett till löpningen har jag sprungit flera underbara löppass, många riktigt långa. Halvmaran för nån helg sedan var dock den bästa. Har också kört lite intervallträning på löpbandet vilket jag tycker har gett mig lite mer snabbhet.
 
Summa är alltså en bra träningsmånad (förutom slutet av det som jag var sjuk i).
 
Kram!

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.