inte redo

Hej finaste ni! 
 
Är det inte konstigt hur kroppen reagerar på vissa saker... Nu när vi var på Gotland förväntade jag mig att få tillbaka mensen igen. Och ja, tre dagar efter jag hade avslutat min kur av Primolut Nor kom den. Det kändes konstigt och ovant såhär efter två år, men nog kom den. Dock har min kropp totalkapitulerat och signalerar att den inte alls var redo för detta genom att låta mig frysa helt otroligt mycket, samt tröttat ner mig rejält.
 
De första dagarna frös jag på en nivå som jag inte mött sedan jag var nere på 44 kg.
 
Slump? Kanske. Eller så sänker kroppen en annan funktion för att jag ska kunna ha mensen då den fortfarande är inställd på att jag har energibrist. Kanske har jag det, kanske har jag inte det. Men kroppen reagerade i alla fall.
 
P-pillerna som jag måste ta för att fortsätta gör inte saken bättre med hormonrubbningarna som gjort hjärnspökena mer påtagliga och mig själv mer osäker och deppig för tillfället.
 
Och så kände jag mig helt utmattad. Kunde somna vilken sekund som helst känns det som och benen värkte. Allt detta i samband med den välkända lingonveckan.
 
Oh well. Kanske var inte min kropp redo.
 
Kram
 
photocredz till heddz

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.