myshelg med maja

Hej bästa ni!
 
Saknar att blogga så mycket nu när jag gör det mindre frekvent... men det får verkligen inte plats i schemat varje dag. Och då blir det när det blir, helt enkelt. Idag har varit världens mest hektiska dag men det tar jag någon annan dag, haha. För idag tänkte jag visa bilder från helgen!
 
Maja kom upp i lördags förmiddag och vi promenerade över hela Stockholm, som vanligt. Stannade till i lite butiker och så, men sen går vi mest bara för gåendets skull, haha.
 
 
Vi stannade bland annat på Vapiano i Skrapan för en lunch. Aldrig varit på Vapiano i Sverige, galet hektiskt och långsam service men god mat i alla fall!
 
 
Turistposear utanför riksdagshuset.
 
 
Guess what we are having?? Starbucks ofcourse. Våra inre amerikaner säger aldrig nej till detta kaffe, fortfarande... Ni skulle bara veta hur mycket vi drack under vårat utbytesår, herregud.
 
På kvällen åkte vi hem till mig och chillade och käkade burgare!
 
På söndagen var vi rätt sega men vi tog en promenad, olägligt nog kom dock regnet... så efter lunch drog vi in till stan igen och traskade lite på Kungsholmen också, innan vi käkade en tidig middag på Roppongi precis mitt emot min skola.
 
 
De har verkligen den bästa sushin i stan, helt galet god. Tröttnar aldrig. Drack lite drinkar innan också (jag dricker fortfarande alkoholfritt dock, trots att jag är 18 #nykterist) men den alkoholfria jag drack var väldigt god! Så lyckad middag, med andra ord.
 
Sen drog vi till huvudeventet för kvällen; Niall Horan på annexet! Förbandet var superbra och Niall är hur duktig som helst, och låtarna var ju helt okända eftersom hans album inte släppts än. Det var både bra och dåligt, bra för att man verkligen kunde höra musiken, men dåligt för att man missade själva konsertupplevelsen med att dansa osv. Tyckte om det ändå, det var i Annexet så det var väldigt privat dessutom!
 
 
Ett bra avslut på en bra helg, saknar dig redan min bästa<3
 
kramis kramis

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.