November Progress

Då så!
 
Ytterligare en månad har passerat och i vanlig tradition är det dags att studera månadens framsteg.
 
Ja, vart ska vi börja?
För det första har jag ÄNTLIGEN börjat få lite kontakt med ryggen, vilket även börjar visa sig något på ryggmuskulaturen. Jag har ökat vikterna i många ryggövningar och det kan ju såklart vara en anledning till det. Ryggen var annars det område som jag inte tyckte mig få någon utveckling på men det går i rätt riktning nu i alla fall!
 
Denna månad har jag lagt till ytterligare en dag i mitt schema - nämnligen en enskild magdag. Så mitt schema är numera Ben-Armar-Rygg-Mage och detta är för att stärka bålmuskulaturen lite eftersom jag annars tenderar att bortprioritera den. Bålstyrka är även bra för att bli bättre i andra övningar för ökad stabilitet osv, så därför har jag lagt till en sådan dag! 
 
I övrigt så har jag sprungit ganska många långdistanser denna månad. Ingen märkvärdig dock, längsta är väl 16km. Hoppas på en riktig långdistans nu i december men det beror ju helt på vädret! Jag springer med broddar när det är halt men det är ju inte det mest ergonomiska för fötterna. Får köpa mig ett par spikskor!
 
Allt som allt är jag ändå nöjd med med månadens utveckling. Dock har styrketräningen varit något bristande i perioder pga resor och jobb, men tycker det har gått bra ändå! Nu är det dags för årets sista träningsmånad innan vi går in i ett nytt träningsår. Tänkte göra en ordentlig jämnförelse från innan styrketräning och de kommande december bilderna. Blir intressant att se resultatet.
 
Många kramar!

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.