positive things about this week

Hej alla fina, hoppas ni har en trevlig start på helgen!
 
Jag tänkte dela med mig av två ganska positiva grejer här idag. Om man har känt mig länge vet man att jag sedan 10 års ålder lidit av acne, och väldigt svår sådan mer eller mindre i perioder. Jag har extremt svårt att visa mig utan smink egentligen och har numera även börjat träna med smink för att jag skäms så. Ska jag vistas med folk under en längre period åker sminket alltid på för att jag tycker att min hy är så hemsk. Idag var jag hos en hudläkare och efter att jag har tagit blodprover ska jag få börja äta Roaccutan! Det är en medicin som ska hjälpa väldigt bra mot acne, känner många som ätit det med fantastiska resultat så jag är supertaggad på att få en bättre hy, ÄNTLIGEN!
 
Nyhet nummer två har och göra med hur jag mådde förra veckan. Som ni vet har jag mått betydligt bättre denna vecka och återfått min aptit igen, vilket är hur skönt som helst, men det betyder inte att problemet är borta. Nyheten är att jag har nu tagit utomstående hjälp. I måndags var jag hos en KBT-terapeut och hoppas nu på att det ska få mina hjärnspöken att ge sig av för gott. Har varit skeptiskt till att prata med någon väldigt länge (då förslaget varit öppet i princip sedan mina ätstörningar började för två år sedan) men eftersom jag sprack i tusen bitar av ångest förra veckan så ser jag det här som en möjlig utväg. Jag är så done med den här delen av mig så jag håller alla tummar i världen att detta ska hjälpa mig. Såklart är det ingen process som fixar sig på ett par veckor, för tankesättet jag har är inpräglat i mitt huvud, men in the long run hoppas jag att det här leder till något bra.
 
Kram på er, vi hörs i helgen!
 
throwback to texas

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.