the world we live in

Hej, hoppas ni alla är säkra och mår bra!
 
Jag tror nog att ingen kan ha missat terrorattacken i centrala Stockholm idag. Det har helt ärligt inte ens varit på min tankekarta att detta skulle inträffa här, så nära mig. Det var ju dessutom skjutningar vid Fridhemsplan där jag går VARJE dag. Det hela blir så mycket verkligare i jämförelse med de tidigare man har hört om runt om i Europa.
 
Är det inte sjukt att det här i världen vi lever i? Hur det bara kan hända sådär plötsligt? Jag var liksom redo att åka och fira Fridas födelsedag men det blev ju inställt pga att all kommunaltrafik var avstängd... En vanlig dag blev helt plötsligt något helt förfärligt, under loppet av en minut. Nyheterna har gått här hemma hela eftermiddagen och nu klarar jag knappt av att höra dem, för att jag tycker att det är så fruktansvärt.
 
Jag hoppas att mina barn eller i alla fall mina barnbarn kommer få växa upp i en värld där terrordåd inte ens förekommer. För så här ska det inte vara.
 
Mycket kärlek, stay safe och be för de som drabbades idag.
 
Kram

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.