hej från nu

Hejhopp!
 
Det är sällan jag gör klassiska blogguppdateringar som ensidiga "vad jag gjort idag" inlägg och dylikt, men idag tänkte jag försöka mig på något snarlikt, och låta er veta vad som händer i mitt liv just nu.
 
Jag mår ganska bra, dock väldigt trött och aningens orkeslös faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag kan ge allt på träningen men är ganska trött i övrigt under dagen? Magen krånglar dessutom IGEN och jag är så trött på det. Undrar varför sjutton den aldrig kan bete sig normalt, åååh. Den har verkligen varit bort och fram sedan jag åkte i väg till USA i början av sommaren, innan dess funkade den felfritt efter att jag uteslöt mjölken. Så magproblemen tar ju också på krafterna, tror jag. Har fått en remiss för gastrostopi dock så vi får väl se om det visar något.
 
Annars då? Längtar efter skolan. Japp, jag är en av de jobbiga ungdomarna som tycker om skolan, rutiner och att lära mig saker. Trots att plugget är slitigt emellanåt tycker jag ändå om skolan. I år har jag dessutom haft ett extremt långt sommarlov (kommer sammanlagt bli 13 veckor?!?!) så nu är jag taggad på att hamna i skolbänken igen. En och en halv vecka to go, och dagen innan fyller jag ju 18 år också och skall tatuera mig! Ni kommer få veta allt när den är färdig, lovar!
 
Jag har också börjat övningsköra på riktigt! Var rysligt omotiverad förra året och dessutom så var det viktigare att fokusera på att bli frisk så övningskörningen got put on hold. Nu däremot tycker jag att det är superkul och jag är helt orädd (till skillnad från mina föräldrar, haha). Igår körde jag i rondeller i rusningstrafik vilket kanske var lite överkurs men jag överlevde ju det också. Tänker mig kanske att jag tar körkort till sommaren 2018? Definitivt under nästa år i alla fall.
 
Det var det, antar jag. Annars är jag mest bara hemma och grejar. Saknar mina polare, men de ska jag få träffa imorgon. Ska upp kvart i sex imorgon för att åka till Nynäshamn och sedan vidare till Gotland! Blir mys. 
 
Ni får ha det bäst så länge så hörs vi! 
här sitter jag och har kört en sväng
 
Kram

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.