taormina

Hej finisar!
 
Som jag nämnde igår fick vi flytta ner till Giardini Naxos, och det blev riktigt bra faktiskt! En eftermiddag/kväll spenderade vi dock i Taormina som ska vara det bästa stället på Sicilien. Var väldigt pittoreskt och mysigt, visst, men alldeles för turistigt. Sorgligt när fina samhällen blir bara en massa turistblaj. 
 
 
Det här var hur mysigt som helst dock, det fanns jättemånga italienare som satt och sålde frukt från små "lastbils"-flak. Härligt!
 
 
Taorminas center.
 
 
Fina mysiga gränder fanns det gott om i alla fall!
 
 
Utsikten var i alla fall magisk, hur vackert som helst med lååång utsikt över havet!
 
 
Det stora torget i Taormina.
 
 
Kvällen avslutades med grillade gambas och grönsaker för min del!
 
Kram

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.