komplikationer med att vara sjuk

Hej på er, hoppas ni alla mår bra. :)
 
Själv är det lite sådär. I fredags kväll hade jag känningar i halsen och i lördags vaknade jag upp förskyld. Typiskt när Maja var här, men envis som jag är lät jag inget stoppa våra planer och körde på som vanligt. Jag var rejält trött i söndagseftermiddag, kan man ju säga. Och självklart var hjärnspökena på besök för som ni förstår betyder sjukdom ingen träning. 
 
Det är alltså lika jobbigt mentalt för mig att vara sjuk som fysiskt. Att vara trött, snorig, ha svidande hals och huvudvärk vet vi alla hur det är att ha. Men att på det få uppläxningar i hjärnan om att jag kommer att bli tjock om jag vilar ett par dagar och därför bör äta minimalt och att all min träning jag någonsin gjort kommer förlora syfte, det är extremt påfrestande och jag har varit helt matt. Förra gången jag var sjuk gick jag ju liksom ut på långa promenader och var svimfärdig när jag kom tillbaka.
 
Men inte denna gång. Jag gick till skolan i måndags, envis som ett troll, bara för att gå hem i mitten av andra lektionen. Både i måndags och igår var jag rätt utslagen och lyckades faktiskt vila under dagarna. Dock var jag tvungen att gå och dra ut en tand igår men det överlevde jag. Svälttvånget har inte heller funnits då jag inte ens behövt tänka på det - aptitlösheten har varit enorm. Så att jag ska bli tjock har knappt legat i tankarna, för inte har jag petat i mig mycket de senaste tre dagarna och det trots vilja. Jag möts bara efter ett extremt illamående och längtar just nu efter att få vara hungrig och sugen på mat igen. Har levt på gröt, mackor och frukt, typ.
 
Idag känner jag mig lite bättre, aptiten är fortfarande inte på topp men lite förbättrad, och huvudvärk och halsont är borta. Bara snuvan och hostan som ska bort också. Var iväg på brunch imorse med mina favoriter, blogginlägg om det kommer (och från helgen när Maja var här!) och imorgon planerar jag att gå till skolan och förhoppningsvis vara tillbaka på gymmet också!
 
Jag är väldigt stolt att jag har lyckats vila såpass mycket som jag ändå gjort, och sovit ordentligt, för trust me, det är kopiöst svårt för mig. Men det resulterar ju i att förskylningen går över lättare också!
 
Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen lately och ska se till att bättra mig. :)
 
Kram på er!
ni får en random bild på en fin himmel haha

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.