Pappa 50 år

Hej på er!
 
Hemma hos oss har vi haft firande i dagarna tre. I lördags hade pappa en femtioårsfest med släkten här hemma och eftersom mormor, morfar, morbror och moster och kusinerna sov kvar så det firades även under söndagen. Och igår var det pappas dag, och det tänkte jag visa lite bilder på! :)
 
Det blev uppvaktande på sängen i vanlig ordning, som han vill ha det: kaffe och räkmacka.
 
På kvällen gick vi till Brasseriet som ligger på Operans nedervåning, i gamla kafeét. Det är förhållandevis nytt och lite franskinspirerat. Wow, är allt jag har att säga om maten. Så sinnessjukt gott. Rekommenderar varmt att äta där!
 
Deras koncept var mellanrätter, dvs, flera mindre rätter. Ovan är vad jag åt; jag började med den godaste falafel jag någonsin ätit, kan inte ens beskriva hur underbart god den var, och det var med kål, fläderättika samt pumpa. Min andra rätt var halstrad anklever med äpple, hasselnötter och brynt smör. Smalt i munnen, otroligt gott det med! Jag avslutade med rapsgris med senapsfrön, brysselkål och jordärtskockskräm. Mumma! Svårt att säga vilken som var godast, men det lutar nästan åt falafeln, faktiskt.
 
Det var väldigt skumt ljus vilket gjorde att bilderna inte blev så bra tyvärr, men vi hade det jätte trevligt i alla fall. Jag hoppas att pappa hade en bra helg och födelsedag med massor av uppvaktning precis som han förtjänar! Känns konstigt att min pappa redan är 50 år... Om 32 år är jag lika gammal, haha!
 
I present till sig själv och familjen så kommer vi åka till franska alperna nu nästa vecka under lovet vilket ska bli galet kul! Supertaggad på att få åka ner för backarna igen. :)
 
Ha det fint hörrni, kramisar

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.