att vilja något mer

Hej finisar!
 
Idag tänkte jag prata om något som I can't sweat enough - Det här med att ha ambitioner.
 
Det är så galet viktigt. Det har varit min stora drivkraft för att bli frisk. Dessvärre var det även min stora drivkraft till varför jag blev sjuk också. Jag vill så mycket. Har så många drömmar. 
 
Jag insåg när jag var tillbaka i Texas nu att det finns väldigt många ungdomar där som faktiskt inte har några drömmar. Eller, det har de säkert, men de är få som vill lägga manken till för att få de uppfyllda. De flesta slår sig ner med en enkel utbildning, i samma stad de växte upp i, kanske gift med någon som gick i samma klass som dem själva. Och det är fine det också. Men ibland måste man våga.
 
Jag har haft ambitioner och drömmar så länge jag kan minnas. När jag var liten strävade jag efter att bli både skådespelare och sångerska. Jag har varit på ett antal filmauditions (utan framgång, haha) och även vid ett tillfälle sökt till Lilla Melodifestivalen. Jag försökte alltså att få mina drömmar att gå i uppfyllelse, redan som liten.
 
Lite är det därför jag tycker att skolan är viktig. Det är bra att lära sig och prestera på en hyfsad nivå för att man ska kunna välja vad man vill jobba med i framtiden. Jag vill inte behöva känna att jag inte har den valmöjligheten för att jag slarvat i skolan, till exempel. Sen behöver man inte överplugga vilket jag redan tagit upp hundra gånger redan, men man kan göra sitt egna bästa, alltid.
 
Jag har redan nu fått många av mina drömmar uppfyllda och är så tacksam. Jag tänker aldrig sluta drömma, för det gör en gott tror jag. Jag vill resa jorden runt, jag vill plugga på universitetet utomlands, jag vill jobba i alperna, jag vill volontärarbeta i Afrika, jag vill utbilda mig till PT, och läsa journalistik. Jag vill ha en tidning, och jag vill kunna vara aktiv och visa mina barn världen när jag blir äldre.
 
Detta är bara ett fåtal av de sakerna jag drömmer om. Kanske uppfyller jag inte alla, kanske gör jag det. Men att viljan finns där, det är allt som räknas. För jag tror på att om man vill, kan man göra det mesta.
 
Jag hoppas ni drömmer och har ambitioner också. Det är fantastiskt när drömmen sedan går i uppfyllelse, vilket ni säkert vet.
utforska, vara utomhus, fota... sådant drömmer jag om att göra på olika platser i världen
 
Ta hand om er, kram!

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.