breakfastinspo

Hej finisar!
 
Ingen kan väl ha missat att frukost är min favoritmåltid på dagen? Därför älskar jag sommaren, då jag kan prova nya recept varje dag. Det är så kul och alltid så gott! Jag äter allt från smoothiebowls, bananglass, varm gröt, kall gröt, chiapudding, mackor, yoghurt, ägg, våfflor, pannkakor... Helt enkelt väldigt varierat. Jag anser att frukosten behöver varieras på samma sätt som övriga måltider under dagen. Och så blir det lite roligare att stiga upp ur sängen.
 
Därför dedikerar jag detta inlägg till bilder på frukostar jag ätit under året som råkat hamna på foto. Kanske kan ni få lite inspiration att prova?
 
 
 
Jordgubb-Banan "glass" toppad med jordgubbsgranola, jordgubbssylt och kakaonibs
 
Havregrynsgröt med stekt banan och sega "bar" bites
 
Acaibowls toppade med banan, granola, kokosflingor och kakaonibs, cappucinos, ingefärsshots och kanelknäcke med ost och krasse
 
Mandelyoghurt med quinoa, hackade mandlar, solrosfrön, björnbär, mynta och honung
 
Havrevåfflor med kanelbananglass, kokos och dadlar
 
Pumpasmoothie och bananbröd med jordnötssmör/Havrespread+banan

 
Bananglass med jordnötsbollar, kokosflakes, kakaonibs och quinoapuffar
 
Ha en fin kväll!
 
Puss och kram

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.