dubbel dubbel

Hallå!
 
På fredag kväll när vi var i Göteborg besökte vi en restaurang som heter Dubbel Dubbel. Den ligger på Kastellgatan ganska centralt i Göteborg och är en kinesisk/koreansk restaurang. Om det var gott? Oh ja! Rekommenderas STARKT om ni har vägarna förbi Göteborg! De hade även väldigt bra utbud av vegansk och vegetariska rätter. Jag skulle beskriva det som lite av ett hipster ställe faktiskt, haha. Det verkade trendigt att gå dit. Har full förståelse för det dock för det var otroligt smakrikt och gott!
 
Vi beställde in en avsmakningsmeny så att vi fick testa massor av olika rätter, och det rekommenderas att göra då det fanns så mycket gott!
 
Till förrätt fick vi in Bao med långbakad fläsksida (den lilla "bullen" på första bilden) och en Tempeh Sallad. Jag som tycker mycket om plantbaserad mat har hört mycket om tempeh (som är ungefär som tofu men framställt lite annorlunda) och ville testa det, och det var fruktansvärt gott! 
Sedan fick vi in massor av smårätter att dela på, kryddkokta revben, fisk från Hunan, edamamebönor, koreansk gurksallad, sallad på rättika-sötpotatis-böngroddar, algsallad, kinesisk broccoli och svampsallad. Och det absolut bästa som ni inte får missa om ni besöker detta ställe: deras dumplings/wontons. Degen var handgjord där och det var bannemig de godaste dumplings jag ätit. Vi fick med räkor, fläsk, biff och kalv.
 
Summan av kardemumman ett mycket välsmakande ställe som jag gärna skulle återbesöka!
 
 Kram!

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.