sommarlista

Hej fina ni!
 
För att tvista till det lite tänkte jag göra en sommarlista som jag har sett på ett antal bloggar. Tänkte att det kunde vara lite mysigt sådär!
 

Mina planer för sommaren: 
Tja, några av mina planer har redan skett såsom besök i Texas, en helg på Tildes landställe, och Göteborg. Det som komma skall är vår ridsemester i Sicilien som börjar nästa lördag, en tripp till mormor och morfar samt en tur till Gotland för några dagar i Fridas sommarstuga. Fullt upp denna sommar med andra ord, men sådant älskar ju jag!

Favoritsommarmånad: 
Typ slutet av Juli och början av Augusti kombinerat? Då brukar vädret vara som bäst. Just nu är det ju inget vidare sommarväder, typ 15 grader och mulet? Typiskt Sverige.

Största sommarutgiften: 
Det lär väl ha varit det jag spenderade i USA, även om det inte var jättemycket.

Vad ser jag mest fram emot i sommar? 
Sicilien helt klart! Ska bli så underbart att få komma till värmen OCH få sitta på hästryggen igen <3

Här badar jag helst:
Ingenstans, höll jag på att skriva. Haha nejmen jag är ingen badare så ska jag bada måste det vara riktigt varmt både i luften och i vattnet. Så antagligen på Sicilien, skulle jag gissa.

Det här har jag på mig i sommar: 
Sköna kläder, typ leggings, mjukisshort, en för stor tisha, eller en bekväm klänning. Och converse eller träningsskor. Plus solisar om solen skiner!

Det här lyssnar jag på i sommar: 
Samma gamla vanliga musik såklart, men lite extra på Harry Styles nya album. Och så har jag upptäckt hur skojiga podcast är, så många sådana har det blivit.

Det här tittar jag på i sommar: 
Ingenting alls, tv:en distanserar jag mig från. Möjligtvis att jag ser klart Pretty Little Liars helt och hållet, har ett fåtal avsnitt kvar. Och Downtown Abbey, som jag och pappa kollar på. Annars bara youtube.

Bästa sommarstället:
Oj, jag vet inte. Någonstans varmt utomlands. För Sverige blir då inte varmt.

Det här äter jag i sommar: 
Massor av sallad, smoothiebowls, och grillat. Fräscht och mättande!

Det här läser jag i sommar: 
Jag håller just nu på med Konsten att höra hjärtslag men hoppas även på att kunna plöja fler böcker!

Det här kommer jag sakna i sommar:
Alla vänner, saknar alla redan nu! Känns så konstigt att inte se dem varje dag. Men även rutiner och till och med skola saknar jag, för jag är en sådan knasig person som tycker det är kul att vara i skolan. Förutom när det blir för stressigt med plugget, haha.

Det var lite om min sommar! Hoppas ni har haft en fantastisk sommar hittills och fortsätter att ha det också, kram på er! <3

lite blommor och en fjäril som hittades i skogen bakom joannas hus i texas. sommar<3

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.