hälseneinflammation

Hej!!
 
Kan ni gissa på vad jag har dragit på mig för skada efter min halvmara i lördags? Yep, hälsinneinflammation. Och visst känns det surt som attan, det är ju aldrig kul att vara skadad. Men till skillnad från i höstas när jag hade hälsporre känns det faktiskt inte som livet har gått under. Jag är ganska neutral om det helt enkelt - jag vet ju att det går över om en vecka eller två så det är bara att traska till gymmet istället och köra mina styrkepass och avstå från långdistansen denna vecka. Att anstränga den kommer bara göra det värre, I learned the hard way haha för nu är jag inne på min fjärde skada sedan jag började springa längre sträckor. Hälsenan är något nytt dock, det gör förfärligt ont att gå i trappor? Annars känns det inte så mycket om man går, bara när man springer, vilket är skönt.
 
Anyway hörrni, tänkte bara att det skulle vara bra för er att veta. Och för mig att dokumentera, för jag är så stolt och tacksam över att jag inte har några hjärnspöken som kommer och hemsöker mig trots att jag nu inte kan köra på som vanligt. Jag känner inte behovet av att tvinga mig själv till en timme på den urtråkiga crosstrainern (10 minuter räcker gott och väl som uppvärmning nu för att bli lite varm i kläderna) som jag gjorde för ett halvår sedan. En vecka hit eller dit av livet gör ingen större skillnad. Och käkar gör jag också som vanligt, inget krav på att äta mindre från hjärnspökena. Jag är hungrig, så jag äter. Simple as that. Jag håller på att lära mig i att lyssna på kroppens signaler och det har jag verkligen blivit bättre på i och med meditationen som jag numera sysslar med!
 
Nu blev detta ett väldigt pladdrigt inlägg men ville bara kika in och säga att jag mår fint trots min lilla hälseneinflammation. Vi får ändå hoppas att den går över snart!
 
throwback till en underbar dag med en underbar vän, älskar att vara ute i naturen
 
Kram på er alla<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är också underbar <3 much love

2017-03-21 @ 22:31:13
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 18 årig tjej från Stockholm som går humanistiska linjen på Kungsholmens Gymnasium. Jag har under det senaste året kämpat för att bli frisk från min ortorexi och här i bloggen får du läsa om bland annat det, men även hälsa, träning, fotografi och mat.